تــــــــرقـــی

تــــــــرقـــی

آغاز یک تغییر/گامی به سوی پیشرفت
تــــــــرقـــی

تــــــــرقـــی

آغاز یک تغییر/گامی به سوی پیشرفت

خواب را به خودتان تحمیل نکنید

بعضی وقتها به رختخواب رفتن برایتان مشکل است. ممکن است روز کاری مملو از هیجان واسترس را پشت سر گذاشته باشید.

  

وشب متوجه شوید که نمی‌توانید با ارامش بخوابید,یا ممکن است شب گذشته زیاد از حد خوابیده باشید.شما نمی‌توانید خواب را به خودتان تحمیل کنید..


پس هر چه بیشتر تلاش کنید بیشتر ناامید خواهید شد..پس لازم است توصیه های زیر را برای رفع بی‌خوابی بکار ببرید.


*قبل از اینکه به رختخواب برویدزمانی را برای ارام شدن خود اختصاص دهید.خودتان را با چیزهای لذت‌بخش مشغول کنید.کتاب بخوانید,به موزیک ملایم گوش دهیدحمام بروید ویا اینکه جدول کلمات متقا طع را حل کنید.


*اگر از چیزی عصبانی هستید سعی کنید انرا روی کاغذ بنویسید.اوردن مشکلات بر روی کاغذخیلی بهتر از این است که تمام شب در رختخوابتان از این پهلو به ان پهلو بشوید.نوشتن  به شما فرصتی می‌دهدکه احساسات درونیتان را رها کنیدوکمتر دچار ناراحتی و اظطراب شوید


*مدت زیادی در رختخواب دراز نکشید اگر می‌بینید که خوابتان نمی‌برد,از رختخواب بیرون بیاییدو کار مفیدی انجام دهید.توجه داشته باشیدکه همه افراد به هشت ساعت خواب نیاز ندارند.ان قدر صبر کتید تا این احساس در شما بوجود بیایدکه برای خواب اماده‌اید..


*همانطور که در رختخواب هستید چند حرکت کششی سبک انجام دهیدوبه چیزهای مثبت فکر کنید:یا اینکه اول چند لحظه ماهیچه هایتان را سفت کنیدوبعد انها را به ارامی شل کنید.از همان روش تخیلی قدیم استفاده کنید:شمردن گوسفندان!


*قرص های خواب اور راه حل مناسبی نیستند.این قرص ها واقعا مضرند,مگر اینکه پزشک انها را تجویز کرده باشد.قرص های خواب اعتیاد اورند,ضمن اینکه مصرف بی رویه انهاممکن است خطر جانی در بر داشته باشد..


*اگر شب نا ارامی را پشت سر گذاشتید,صبح درست سر ساعتی که هر روز بلند می‌شویدبیدار شوید واز خواب نیمروز خوداری کنید,چون این کار برنامه بیداری وخواب بدن شما را به هم می‌زند.


*هر کس در شب حدود ده تا پانزده باربیدار می‌شوداگر شما جزو ان افرادی هستید که دیر به خواب می‌رویداحتمالا در این مورد کاری از دستتان بر نمی‌اید,پس ماهیچه هایتان را شل کنیدو بگذارید خواب بر بی‌خوابی شما غلبه کند....