تــــــــرقـــی

تــــــــرقـــی

آغاز یک تغییر/گامی به سوی پیشرفت
تــــــــرقـــی

تــــــــرقـــی

آغاز یک تغییر/گامی به سوی پیشرفت

جور دیگر

می خواهم مدتی از این فضا فاصله بگیرم 


 نه به معنای نبودن, 


بلکه می خواهم جور دیگر باشم  ...




یاد من باشد فردا دم صبح 


جور دیگر باشم


بد نگویم,به هوا,آب,زمین 


مهربان باشم با مردم شهر 


و فراموش کنم هرچه گذشت


خانه ی دل بتکانم از غم 


و به دستمالی از جنس گذشت


بزدایم دیگر, تار کدورت ,از دل


مشت را باز کنم, تا که دستی گردد


و به لبخندی خوش


دست در دست زمان بگذارم


یاد من باشد فردا دم صبح


به نسیم از سر صدق,سلامی بدهم


و به انگشت نخی خواهم بست


تا فراموش نگردد,فردا


زندگی شیرین است,زندگی باید کرد


گرچه دیر است,ولی


کاسه ای آب به پشت سر لبخند بریزم,شاید


به سلامت ز سفر برگردد


بذر امید بکارم در دل


لحظه ای را دریابم


من به بازار محبت بروم فردا صبح


مهربانی خودم,عرضه کنم


یک بغل عشق از آنجا بخرم


یاد من باشد فردا حتما

به سلامی,دل همسایه ی خود شاد کنم


بگذرم از سر تقصیر رفیق,بنشینم دم در


چشم بر کوچه بدوزم با شوق


تا که شاید برسد همسفری


,ببرد این دل ما را با خود 


و بدانم دیگر قهر هم چیز بدیست


یاد من باشد فردا حتما


باور این را بکنم,که دگر فرصت نیست


و بدانم که اگر دیر کنم,مهلتی نیست مرا


و بدانم که شبی خواهم رفت


و شبی هست,که نیست,پس از آن فردایی


پری مهربان قلبم,دوستت دارم

جستجو میکنم صفحات ذهنم را و به دنبال زیباترین واژه میگردم ...


هر چه بیشتر میگردم  کلمات محو تر می شوند


 ناخوداگاه در ذهنم واژ ه زیبای نامت حک می شود


 و چه چیز قشنگتر از نامت:..


 پری مهربان قلبم ,دوستت دارم


 و قَدرَت را بیشتر از همیشه میدانم چرا که تو هدیه خدایی  


 وقتی خدا به من لبخند زد دوباره جان گرفتی ..


 دوباره مال من شدی 


دوباره قلبم آرام گرفت .. 


لبخند زیبای خدا , مادرم تو هستی و من بودنت را جشن می گیرم...



ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س)


و روز زن برتمام زنان نجیب ایران زمین  مبارک



مردان بیش از زنان از سوسک می ترسند!!!

تا به  حال فکر می کردم که ما زنها از سوسک می ترسیم  و مردان هیچ وحشتی از این جانور چندش آور ندارند تا اینکه کاملا اتفاقی به این نوشته رسیدم که مردان بیشتر از زنان از سوسک می ترسند !!!! 


 

 


محققان انگلیسی اعلام کردند مردان بیش از زنان از سوسک‌ها می‌ترسند اما به دلیل بروز ندادن این ترس دچار نوسان شدید ضربان قلب می‌شوند و احتمال سکته‌شان افزایش می‌یابد...

 

زنان پس از دیدن سوسک‌ بلافاصله با زدن جیغ ترس ناشی از دیدن این حیوان موزی را بروز داده و از شدت استرس درونی‌شان می‌کاهند اما مردان نمی‌توانند احساساتشان را بروز دهند و دچار نوسان ضربان قلب می‌شوند.

 

در این تحقیق مشخص شده که مردان از یک سو به دلیل شنیدن صدای جیغ زنان و سپس دیدن سوسک‌ها و از سویی دیگر به دلیل اینکه می‌بایست این حیوانات موزی را بکشند دچار نوعی نوسان شدید روحی و ترس درونی می‌شوند که این ترس می‌تواند منجر به سکته قلبی شده و خطر مرگ ناگهانی را افزایش دهد.


در نتایج این تحقیق اعلام شده که مردان بهتر است به جای حفظ غرورشان در جمع بلافاصله پس از دیدن این حیوانات موزی ترس‌شان را با زدن فریاد بروز دهند تا عمر طولانی‌تری داشته باشند.






تصور اینکه از این تاریخ به بعد هم زنان و هم مردان همزمان با دیدن سوسک جیغ بزنند خنده دار است:)


و شما خانمهای گرامی  کمی مردان را درک کنید زین پس اگر سوسکی دیدید خودتان دخلش را بیاورید:)



حیفم آمد





حیفم آمد که صبح را ، با نفس خوب خدا "ها" نکنم!


بیت بی معنی "من بودن" را ، با غزلهای صدا "ما" نکنم!

 

حیفم آمد که در این روز دل انگیز خدا...


گره ی کوچکی از قلبی را ، به سرانگشت دعا وا نکنم!

 

حیفم آمد که در این روزگه زود گذار...


اینهمه مهر که به من بخشیدند 


عاقبت در نگه منتظری جا نکنم...


عید تان مبارک

 




سال 1394 با همه ی تلخیها و شیرینی ها کوله بار ش را بست و رفت..


واینک آغاز سال  1395


 سلام به شما که همراه و همگام بودید و هستید


 وفرا رسیدن بهار  و شروع سال جدید  را خدمت یکایک شما تبریک عرض میکنم 


امیدوارم سال جدید یکی از بهترین سالهای عمرتان باشد...


و ان شاءالله که  این سال ,سال موعود باشد و انتظار منتظران به پایان برسد


عید تان مبارک/شاد باشید