تــــــــرقـــی

تــــــــرقـــی

آغاز یک تغییر/گامی به سوی پیشرفت
تــــــــرقـــی

تــــــــرقـــی

آغاز یک تغییر/گامی به سوی پیشرفت

چگونه سرما نخوریم؟

اگر شما دستورالعمل‌ها و مراحل ساده زیر را در زندگی خود به کار برید,می‌توانید بدن خود را طوری مقاوم کنید که با این بیماری بجنگد و پیروز شود:


 

 


1)سعی کنید هر شب حداقل هفت تا هشت ساعت بخوابید.خواب کافی و مناسب باعث می‌شود بدن شما فرصت ترمیم و بازسازی پیدا کند و برای مقابله با حوادث روز بعد آماده شود.


2)بطور مرتب دست‌های خود را با آب و صابون بشویید,خصوصا بعد از آمدن از توالت و قبل از غذا خوردن. همچنین بعد از دست زدن به وسایل آلوده‌ای مثل میله‌های مترو و اتوبوس,پول,میزکارو مدرسه,کامپیوترو...حتما دست‌های خود را بشویید.در طی فصول سرد سال,میکروب‌های سرما خوردگی و آنفلوانزا در هر جایی وجود دارند و شما بایدپیوسته دست‌های خود را تمییز نگه دارید همیشه کمی صابون همراه خود داشته باشید.اگر در جایی بودید که دسترسی به آب و صابون نداشتید می‌توانید از دستمال‌های کاغذی پاک کننده و ضد عفونی کننده مرطوب استفاده کنید.این دستمال‌ها را می‌توانید از دارو خانه تهیه کنید..


3)وقتی دست‌هایتان آلوده است,از دست زدن به صورت,چشم‌ها.بینی,و دهان پرهیزکنید,زیرا این محل‌ها به آسانی میکروب‌ها را از دست‌های شما به داخل بدنتان منتقل می‌کنند.پس دست‌های خود را تا حد امکان از میکروب‌ها و آلودگی‌ها پاک نگه دارید 

همیشه شادوسلامت باشید